Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Badatelský přístup k výuce praktických činností na 1. stupni ZŠ
POLICKÁ, Kateřina
Tématem této diplomové práce je Badatelský přístup k výuce praktických činností na 1. stupni ZŠ. První část práce se zabývá charakteristikou technického vzdělávání a součástí této kapitoly je i seznámení s pojmem technika a technická gramotnost. Následuje kapitola věnovaná Rámcově vzdělávacímu programu a jeho vzdělávacím oblastem, ve kterých lze BOV uplatnit. Další kapitola vymezuje pojem BOV a seznamuje s jejími úrovněmi a fázemi. Poslední úsek teoretické části patří charakteristice metod experimentu, pokusu a pozorování. V praktické části se nachází pět výukových námětů pro začlenění BOV do výuky na 1. stupni ZŠ. Nedílnou součástí každého námětu je příprava na vyučování se všemi nezbytnými informacemi.
Možnosti využití regionálních objektů jako námětů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ
JANČÁŘOVÁ, Barbora
Tato diplomová práce je zaměřena na využití regionálních objektů jako námětů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do šesti teoretických oblastí. První oblast je zaměřena na motivační výukové metody. Druhá oblast je věnována vybraným aktivizujícím metodám výuky na 1. stupni ZŠ. Třetí oblast teoretické části se zabývá objasněním klíčových pojmů jako jsou: badatelsky orientovaná výuka, technická výchova, technické vzdělávání, technická gramotnost a technická tvořivost. Čtvrtá oblast popisuje technické předměty v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Pátá oblast je zaměřená na popis organizační formy - exkurzi. Závěrečná oblast teoretické části nabízí charakteristiku regionálních objektů s technickým zaměřením vybraného regionu, které jsou využity ve zpracovaných námětech. Praktická část zahrnuje soubor pěti námětů technicky zaměřených objektů, které je možné realizovat v rámci výuky se žáky 1. stupně ZŠ.
Vláknité mikromycety ve výuce na nižších sekundárních školách
Bábiková, Věra ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Vláknité mikromycety zaujímají v životním prostředí důležitou roli a na člověka mohou mít, jak pozitivní vliv, např. pokud jsou využívány k výrobě léků, potravin, tak negativní. Vláknité mikromycety mohou způsobovat onemocnění, nebo znehodnocovat potraviny. Žáci se s vláknitými houbami seznamují většinou v 6. třídě na základní škole. V primě u víceletých gymnázií jen velmi okrajově. Většina učebnic chybně nazývá mikroskopické houby, jako plísně, což je neodborný název. Cílem mé diplomové práce je navržení dvou praktických úloh pro prezenční formu studia, ve kterých žáci zjistí rozdíl mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými houbovými organismy. Seznámí se s houbovým fytoparazitem - padlí, odeberou substrát, vytvoří si nativní a barvené preparáty, jež poté sledují pod mikroskopem. Další dvě praktické úlohy jsou navrženy pro distanční formu studia skrz badatelské úlohy, které žáci mohou uskutečnit v domácím prostředí. Jedná se o vytvoření mykologické zahrady a sledování, které pečivo je náchylnější k napadení mikroskopickými houbami. Další návrhy úloh se týkají mezipředmětového využití tématu vláknitých mikromycet v předmětu matematika a český jazyk, kde jsou některé úlohy upraveny pro žáky se specifickou poruchou učení - dyslexií. Navržené praktické zadání pro distanční formu výuky včetně úloh z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.